Меню сайту
Календар
Архів записів
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Погляд на себе і в майбутнє«Я – педагог і особистість» Кожна людина рано чи пізно замислюється над своїм майбутнім. Кожному треба зробити для себе той чи інший вибір. Хтось обирає тихе життя, а хтось – рутинне, складне. Я обрала друге. Я- учитель. Не один раз я повторювала ці слова! Так, я учитель і завжди хотіла ним бути. Мріяла стати гарним учителем, і потому питання «Учитель як особистість» для мене не останні. Моя професія - романтична, творча, важлива для людства. Учитель – це творець. Творець з великої літери, бо творить він Людину. І якою буде ця людина, що після себе залишить, це і буде підсумком моєї роботи. Отже кожен учитель має замислитись: «А яка я людина? Який я вчитель?» Учитель має відчувати дитину, поважати її, будувати свою роботу так, щоб діти відчували не домінування, а його підтримку. Я ціную ті моменти, коли діти проявляють свої найкращі якості, коли вірять в себе. Для мене це щастя, бо відчуваєш себе необхідним тим, хто сидить поряд із тобою в класі. Саме мої учні важливі в моєму вчительському житті. Я їх люблю, хоча вони всі різні.Адже тільки любляча людина здатна побачити в іншого те гарне, що є в глибині його душі. Тільки любляча людина вміє бути терплячою, слухати і чути, прийти на допомогу, поступитися, підкоритися. Тільки люблячий може бути чесним і відповідальним за свої слова і вчинки, що не можна зрадити довіру маленьких людей. Коли відчуваєш що неможна, неможливо бути нижче того, що вони люблять в мені, адже зараз я для них – найрозумніша, найдобріша, наймиліша. Заради цього відчуття я живу, страждаю, вчуся, пробую – адже я не можу зрадити нашу співпрацю. Учитель має бути терплячим. Терплячим до дитячих пустощів, вміти пробачати образи, пам’ятати, що кожна дитина – особистість, а особистість не можна кривдити своєю непримиренністю. Учитель має нести радість. Вчити радіти дітей сонцю і дощу, навчальному року і канікулам, іспитам, важкій вправі. Знання не можна перекласти з однієї торбинки до іншої. Необхідно допомогти до них дотягнутися, а результат обов’язково буде. Це вже факт перевірений. Самостійно виконав важке завдання - радість, навчився писати твір – радість, зрозумів проблемне питання і знайшов на нього відповідь – радість. Велика радість пізнання! Учитель має бути молодим душею. Адже працюючи з молоддю, ми заряджаємося енергією, оптимізмом, тому душа вчителя - з вогником. Запалити цей вогник в кожній дитині, виховати особистість здатну любити, співчувати, розуміти, терпіти, людину з палаючим серцем – завдання вчителя. І тоді люди повірять такій людині і підуть за ним. І, врешті решт, учитель має бути вільним, демократичним, аби виховати особистість, здатну відстояти свою точку зору, бути компетентним, креативним, комунікабельним, конкурентоспроможним у сучасному суспільстві. Кожен день на мене дивляться очі моїх учнів. За партами на моїх уроках сидить майбутнє України. І в цьому майбутньому я також буду жити. І від того якими стануть ці діти, залежить не тільки життя держави, а і моє також. «Урок закінчений», - кажу я дітям та кожен раз знаю, що мій урок має продовження. А продовжувати його буде саме життя. У мене попереду сто доріг, сто дверей, за кожною з них нова доля, яку я зможу прожити разом зі своїми учнями. |