Історія у школі

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Суспільне життя

Залучення до громадської роботи: 

Керівник шкільного історично-краєзнавчого музею «Надбання століть»

Шкільний історично-краєзнавчий музей «Надбання століть» заснований у 2005 році як музейна кімната і на той час фонд складав 26 експонатів. За 6 років ми змінили дві кімнати реорганізували експозиції, розширили матеріальну базу. Фонд музею складає понад 730 експонатів.  Культурно-історичну цінність мають 117 експонатів, художню цінність має 31 експонат.

В нашій школі історично-краєзнавчий музей «Надбання століть» представлений такими експозиціями:

  1. Історія рідного краю:

Історія Донецького краю

Історія Костянтинівського району

Історія заснування та розвитку рідного селища

Минуле та сьогодення Зорянської ЗОШ

  1. Ветерани Великої Вітчизняної війни – гордість нашого села
  2. Воїни – інтернаціоналісти
  3. А завтра була війна…
  4. Славетні односельці – відомі люди району
  5. Дубрівний П.С. – Герой Радянського Союзу
  6. Вчителі – учасники війни
  7.  Голодомор – світ пам’ятає
  8. Люди і долі. Життя та діяльність Олекси Тихого
  9. Декоративно-прикладне мистецтво
  10. Знаряддя праці українців
  11. Предмети побуту
  12. Елементи українського національного одягу
  13. Традиції вишивки в Україні
  14. Корисні копалини Донбасу
  15. Літературне краєзнавство
  16. Нумізматика
  17. Колекція значків
  18. Експонати періоду існування СРСР
  19. Букінистика

 

 

При шкільному краєзнавчому музеї працює пошуковий загін «Юністор». Тут учні пізнають ази пошукової діяльності. Вони займаються пошуком і збором джерел, оформленням висновків досліджень. У дітей формується аналітичний підхід до рішення багатьох життєвих проблем, вміння орієнтуватися в інформації.

   Коли вивчається визначна історична подія, вчитель розкриває її хід в даній конкретній місцевості і це надає особливого виховного та навчального значення. 

Експонати експозицій шкільного музею важливі при встановленні зв’язків історичного минулого із сучасністю. Залучення краєзнавчого матеріалу створює сприятливі умови для організації різних завдань творчого характеру, широкого використання місцевих джерел. Але для того, щоб щось досліджувати, треба мати перед собою об’єкт дослідження. І саме тут в нагоді стає музей, в якому зібрані експонати двох типів: речові та документальні. До речових відносяться знаряддя праці, предмети побуту, монети, вироби місцевих промислів. Документальні експонати представлені фотографіями, документами, книгами, газетами та журналами, листами.  Всі експонати зібрані руками учнів, вчителів та батьків.

Робота з речовими джерелами дозволяє школярам зробити висновки про заняття, особливості побуту, традиції наших предків, інколи може дати ключ до розуміння соціальних відносин.

 Безумовно, епізодичне використання краєзнавчого матеріалу не дає позитивного результату у навчально - виховному процесі. Історія нашого краю – обов’язкова частина знань з історії країни. Дане положення закріплене у програмі. 

Практика показує, що використання музейних експонатів на уроках історії і уроки на базі музею значно полегшують засвоєння курсу історії. Метод використання шкільного музейного матеріалу  дозволяє вести учнів від близьких, доступних спостереженню фактів та явищ до висновків та узагальнень історичної науки.

Але для того, щоб експонати шкільного музею при використанні на уроках принесли позитивний ефект, необхідно дотримуватися певних умов: наукова достовірність,  взаємозв’язок місцевого та загально історичного матеріалу.


/metodichni_rekomendaciji_shhodo_provedennja_ekskur.docx

/rol_shkilnogo_muzeju_v_patriotichnomu_vikhovanni.docx

Депутат Зорянської сільської ради